
ICT-aankoper en budgetbeheerder (m/v/x)

Jobinhoud
Opgelet:
Deze jobaanbieding is een Talent Exchange opdracht. Deze opdrachten zijn tijdelijk en voorbehouden voor statutaire ambtenaren en ambtenaren met een contract van onbepaalde duur van de deelnemende organisaties van dit netwerk.
- Als budgetbeheerder sta je in voor het ICT-Security-budget en het dagelijks beheer ervan. Dit gebeurt in samenspraak met het hoofd ICT-aankoop en de directie. Je zorgt hierbij ook voor de nodige rapportages.
- Je bewaakt als een voorzichtig en redelijk persoon de geplande uitgaven en controleert of deze in lijn zijn met de vooropgestelde budgetten.
- Als dossierbeheerder verzorg je de administratieve opmaak en opvolging van de aankoopdossiers van de directie ICT-Security: je respecteert de procedures uit de wet op overheidsopdrachten, capteert behoeften van de dienst, vraagt offertes op, bereidt nota’s voor aan de Inspectie van Financiën en plaatst bestellingen. Je verwerkt eveneens de leveringsbonnen en kijkt de facturatie van de leveranciers na.
- Je verzorgt de administratieve ondersteuning in het kader van ontvangen fondsen en Europese financieringen, en respecteert de vastgelegde deadlines.
- Je draagt bij aan een efficiënt personeelsbeheer en zorgt je voor de administratieve afhandeling van de bijhorende consultancy dossiers.
Mogelijke taken:
Projectwerking (minimum 50%)
1. Opvolging van specifieke Europese fondsen in het kader van ICT/Securityprojecten die een impact hebben op de aankoopdossiers (25%)
- De relevante Europese fondsen tijdig aanvragen.
- De budgettaire opvolging en administratieve verplichtingen m.b.t. de verkregen Europese middelen verzekeren.
2. Ondersteuning bij het verhuisproject naar het NOR-gebouw (15%)
- Aankoopondersteuning bieden bij de verhuis van het NCCN naar het nieuwe NOR-gebouw.
- Opvolgen van bestellingen en leveringen van ICT-infrastructuur (netwerkcomponenten, servers, werkplekapparatuur).
- Afstemming met technische diensten, externe leveranciers en projectleiding.
3. Digitalisering van het aankoopproces (10%)
- Analyse van de huidige aankoopstromen binnen het NCCN.
- Opmaken van een plan van aanpak voor verdere digitalisering (e-Procurement, eCatalogs).
- Testen en opvolgen van pilootimplementaties.
Structurele taken (maximum 50%)
1. Opvolging van lopende contracten (20%)
- Beheer van contracten m.b.t. hardware, software en licenties.
- Tijdige verlenging of heronderhandeling in overleg met leveranciers voor externe ICT consultancy en Egov Select medewerkers.
2. Dagelijkse ondersteuning bij aankoopdossiers (20%)
- Technisch en administratief advies bij nieuwe aankoopdossiers.
- Opmaak en opvolging tot en met bestelling.
3. Rapportering en administratieve opvolging (10%)
- Opmaak van rapporten over aankoopactiviteiten.
- Budgetopvolging en ondersteuning bij planningsrondes.
Werkgever
Het Nationaal Crisiscentrum (NCCN)
De Algemene Directie Nationaal Crisiscentrum (NCCN) maakt deel uit van de FOD Binnenlandse Zaken. Het NCCN staat 24u/24 en 7d/7 ten dienste van verschillende regeringsinstanties en nooddiensten. Het ontwikkelt een globale strategie om de veiligheid en weerbaarheid van België te versterken.
Het organiseert de noodplanning en het crisisbeheer op nationaal niveau. Het werkt ook samen met internationale partners en partnerorganisaties (EU, NAVO, VN, ...).
Als nationaal en internationaal contactpunt voor alarmering, zorgt het voor actieve waakzaamheid, en verzamelt en analyseert het informatie met betrekking tot de veiligheid van het land en verspreidt het deze onder de bevoegde instanties. Het coördineert eveneens de veiligheid van grote evenementen en de bescherming van personen en instellingen in België.
Het NCCN voert een nationale risicoanalyse uit en is het nationaal en internationaal contactpunt voor de kritieke infrastructuren.
Kortom, voor het NCCN staan vier missies centraal: actief toezicht houden, de veerkracht van onze samenleving vergroten, noodplanning en crisisbeheer op nationaal niveau organiseren en passagiersgegevens verwerken in het kader van de bestrijding van terrorisme en zware criminaliteit.
Meer informatie over de activiteiten en de opdrachten van de Algemene Directie Nationaal Crisiscentrum is beschikbaar op haar website: www.crisiscentrum.be
Veiligheid, crisisbeheer, brand- en inbraakpreventie, beheer van het Rijksregister, organiseren van verkiezingen, uitreiken van identiteitskaarten, beheren van migratiestromen … FOD Binnenlandse Zaken doet het allemaal en nog veel meer.
Uw veiligheid, ons beroep. Als FOD Binnenlandse zaken creëren wij een veilige samenleving waar burgers initiatief durven nemen en verbinding zoeken met elkaar. Ook op de werkvloer streven wij naar een open organisatiecultuur waar jij als collega de ruimte krijgt om mee te denken of mee te beslissen, maar zeker ook om mee te doen.
Onze FOD telt meer dan zesduizend medewerkers verdeeld over de acht algemene directies (Civiele Veiligheid, Nationaal Crisiscentrum, Dienst Vreemdelingenzaken, Veiligheid & Preventie, Identiteit & Burgerzaken, Digitale Innovatie & Oplossingen, Personeel & Organisatie en Begroting & Beheerscontrole), de overkoepelende coördinatie- & ondersteuningsdiensten en de vier onafhankelijke diensten (Commissariaat-generaal voor de Vluchtelingen en de Staatlozen, de Raad voor Vreemdelingenbetwistingen, de Vaste Commissie voor Taaltoezicht en de Federale diensten van de Gouverneurs).
Competenties
Opgelet: deze jobaanbieding is een Talent Exchange opdracht. Deze opdrachten zijn tijdelijk en voorbehouden voor statutaire ambtenaren en ambtenaren met een contract van onbepaalde duur van de deelnemende organisaties van dit netwerk.
Deze opdracht staat open voor ambtenaren van deze niveaus: A, B.
Generieke competenties:
- Kritisch denken
- Klantgericht zijn
- Samenwerken
- Resultaatsgericht zijn
- Wendbaar zijn
Technische competenties:
- Je hebt affiniteit met cijfers en budgetten, maar geen financieel diploma vereist.
- Je werkt accuraat.
- Je beschikt over goede mondelinge en schriftelijke communicatievaardigheden.
- Je hebt een goede praktische kennis van de meest courante informaticatoepassingen (Outlook, Word, Excel).
Troeven:
- Of je hebt ervaring binnen een ICT-omgeving.
- Of je hebt ervaring met de regelgeving rond overheidsopdrachten.
- Of je hebt ervaring met Europese projecten.
- Je hebt een goede kennis van de andere landstaal en het Engels.
Niveau: Master, bachelor
Aanbod
Opgelet:
Deze jobaanbieding is een Talent Exchange opdracht. Deze opdrachten zijn tijdelijk en voorbehouden voor statutaire ambtenaren en ambtenaren met een contract van onbepaalde duur van de deelnemende organisaties van dit netwerk.
Duur van de opdracht: maximum 12 maanden.
- Divers takenpakket, boeiende werkomgeving met ruimte voor autonomie en initiatief.
- Leuke werksfeer en open communicatie.
- De opportuniteit om nieuwe contacten te leggen en je netwerk binnen de federale overheid uit te breiden.
Contract: terbeschikkingstelling via een Talent Exchange-overeenkomst. Bij Talent Exchange-opdrachten behoud je je eigen functieniveau en loonpakket.
Procedure
1. We analyseren jouw competenties en motivatie op basis van de ingestuurde cv en motivatiebrief. Argumenteer waarom jij de juiste persoon bent voor deze job en link je sterkte punten aan wat we zoeken in de functie.
2. Gesprek (max. 1uur): als jouw profiel overeenstemt met het gevraagde profiel, word je uitgenodigd voor een interview. Dan volgt er een bespreking van je profiel, competenties, motivatie, ervaring en interesse voor de functie.
Omdat er soms veel kandidaturen zijn die niet voldoen aan de selectiecriteria, kunnen we geen gevolg geven aan de kandidaturen van personen die niet bij de overheid werken.
Solliciteren
Opgelet:
Deze jobaanbieding is een Talent Exchange opdracht. Deze opdrachten zijn tijdelijk en voorbehouden voor statutaire ambtenaren en ambtenaren met een contract van onbepaalde duur van de deelnemende organisaties van dit netwerk.
Om je kandidaat te stellen, stuur je een motivatiebrief EN een recent cv naar jobs.nl@ibz.be met de referentie Talent exchange- Ict aankoper en -bugetbegeerder
Extra info
De deelnemende organisaties van het Talent Exchange-netwerk zetten zich in voor diversiteit. Dit vertaalt zich in het aanmoedigen van talent met respect voor verscheidenheid, onafhankelijk van afkomst, gender, leeftijd, een eventuele handicap, levensbeschouwing,...
Qui contacter ?
Over de jobinhoud
Iris Bruggeman
Selectieverantwoordelijke
FOD Binnenlandse Zaken
jobs.nl@ibz.be