Werken bij IBZ?

FOD Binnenlandse Zaken werft aan! Ben jij onze m/v/x die wij zoeken? Is een job met impact, engagement en ambitie iets voor? Blijf dan nog even hangen, want bij ons zit je goed.

Uw veiligheid, ons beroep. Als FOD Binnenlandse zaken creëren wij een veilige samenleving waar burgers initiatief durven nemen en verbinding zoeken met elkaar. Ook op de werkvloer streven wij naar een open organisatiecultuur waar jij als collega de ruimte krijgt om mee te denken of mee te beslissen, maar zeker ook om mee te doen.

 

FOD Binnenlandse Zaken

HR Business Partner/Project manager (m/v/x)

 

Let’s meet!

Wil je zinvolle relaties opbouwen en mensen met elkaar in contact te brengen ? Geloof jij ook in het belang van een goed strategisch en/of HR beleid? Wij alvast ook!

Om ons beleid zo optimaal mogelijk te kunnen uitvoeren zijn wij bij de FOD Binnenlandse Zaken op zoek naar versterking. Binnen onze FOD kom je terecht bij de Algemene Directie Identiteit en Burgerzaken waar we waken over de democratische rechten en de identiteit van de burger. Wij verdelen onder meer elektronische identiteitskaarten, organiseren verkiezingen en beheren het rijksregister. Het rijksregister is trouwens een knap staaltje e-Government.

Wat hebben wij jou te bieden? We willen ons team versterken met een HR Business Partner en een Project manager. Ben je benieuwd wat we jou daarin te bieden hebben? Lees dan zeker verder.

Noodoproepcentrales 112

#jobopportunity: Calltakers

 

Hey, jij daar!             

Ben jij iemand die gedreven wordt door adrenaline? Je houdt van spanning, maar kan perfect het hoofd koel houden om een precaire situatie tot een goed einde te brengen. Het is niet iedereen gegeven.
Wanneer de doorsnee burger in paniek raakt en even geen raad meer weet, ben jij net diegene die mensen helpt en begeleidt.

Als jij je hierin herkent, dan luidt 2023 naast de start van een nieuw jaar, misschien ook wel een nieuw begin in je carrière in. We zijn namelijk op zoek naar versterking voor onze collega’s in de noodcentrales 101.

Eerst even een situatieschets: in totaal zijn we met zo’n 600 fijne en koelbloedige collega’s. Een hele bende waarmee we bergen werk verzetten. Wist je dat wij jaarlijks zo’n 6 miljoen oproepen behandelen? Dat is enorm veel en daarbij zijn wij ook nog eens 24u/24u bereikbaar en dat zeven dagen op zeven.
Onze medewerkers doen hun werk met hart en ziel, maar daarom is het ook belangrijk om te blijven inzetten op een goed team en ervoor te zorgen dat we met genoeg volk zijn om het werk te verdelen.

This is your call! We want you!

Goed en wel, maar wat mag jij zoal verwachten als calltaker in het communicatie- en informatiecentrum van de federale politie? Mensen bellen jou als ze hulp nodig hebben en dan ben jij voor hen het eerste aanspreekpunt naar politiehulp.
Meer nog, door jouw koelbloedige interventie en door de juiste vragen te stellen, kan je levens redden. Daar haal je als adrenalinejunkie pas echt voldoening uit!

Vanuit de noodcentrale geef je informatie door aan de politiedispatching en zij sturen op hun beurt de politieploegen op het terrein aan.

 

What’s in it for you?

Als je deze challenge aangaat, dan kan je in ruil rekenen op een vaste benoeming. Daarnaast werk je ook in shiften van 12 uur, waardoor je recht hebt op recup en premies. Nog mooi meegenomen is dat je kan werken in eigen streek.
Zo zijn wij op zoek naar calltakers voor de noodcentrales 101 in Antwerpen, Oost-Vlaanderen en Vlaams-Brabant. Als je tweetalig bent, kan je ook aan de slag in onze centrale in Brussel. 

 

Your call, save lives!

Ben je getriggerd? Aarzel dan niet en schrijf je in voor deze mooie nieuwe uitdaging! Trouwens, er is geen ervaring vereist. Het volstaat om een diploma hoger secundair onderwijs te hebben, een flinke portie motivatie om er in te vliegen en een vleugje flexibiliteit.
Als je dat hebt, dan ben je klaar voor een vliegende start. Je krijgt uiteraard van ons ook nog een opleiding, dus geen zorgen, we gooien je niet zomaar voor de leeuwen!
 

Check onze vacatures op Selor:

Brussel: https://selor.be/nl/vacatures/job/ANG22557

Antwerpen: https://selor.be/nl/vacatures/job/ANG22558

Oost-Vlaanderen: https://selor.be/nl/vacatures/job/ANG22559

Vlaams-Brabant: https://selor.be/nl/vacatures/job/ANG22560

Bruxelles: https://selor.be/nl/vacatures/job/AFG22409

 

 

Federale diensten van de Gouverneurs

Attaché Communicatie (m/v/x) voor de Federale Diensten van de Gouverneur van provincie Antwerpen

Als attaché communicatie beheers je de Nederlandse taal tot in de puntjes.  Je liefde voor taal vul je aan met een brede kennis en veel leergierigheid. De wereld is je inspiratiebron om teksten van sterke quotes en originele invalshoeken te voorzien.  Je schrijft en je schaaft mee aan speeches, voorwoorden, artikels, persberichten en openingsredes die boeiend om te lezen zijn, aangenaam om naar te luisteren.  Woorden kneed jij tot heldere, correcte, vlotjes lopende, prettig uit te spreken zinnen: kort en krachtig, in een vloeiende en gevatte stijl.

Meer info

Algemene Directie Vreemdelingenzaken

DIENST VREEMDELINGENZAKEN (DVZ)

DVZ beheert de migratiestromen in samenwerking met verschillende partners, zoals o.a. het Commissariaat-Generaal voor de Vluchtelingen en Staatlozen en de Raad voor Vreemdelingenbetwistingen, politie, Justitie, enz.
 

DVZ past de wet toe van 15 december 1980 en het koninklijk besluit van 8 oktober 1981 m.b.t. de toegang tot het grondgebied, het verblijf, de vestiging en de verwijdering van vreemdelingen.

 

De dienst behandelt de afgifte van visa, de verblijfskaarten van korte of lange duur. De dienst is ook verantwoordelijk voor de registratie van asielaanvragen in België.

 

DVZ stimuleert daarenboven de vrijwillige terugkeer en verzekert de verwijdering van personen in onrechtmatig verblijf.
 

De gesloten centra van DVZ hebben binnen het kader van het vreemdelingenbeleid als specifieke opdracht vreemdelingen vast te houden met het oog op hun eventuele verwijdering.

In afwachting van een verwijdering, verlenen de centra aan de bewoners opvang, psychologische, medische en sociale begeleiding met respect voor de fundamentele menselijke waarden zoals veiligheid, privacy, gezondheid, religieuze beleving en persoonlijke ontwikkeling. De centra vormen hiermee een belangrijk gegeven in de strijd tegen de illegale immigratie.

 

Ongeveer 1000 personeelsleden werken voor de centrale diensten te Brussel en nog eens een 1000-tal personeelsleden zijn tewerkgesteld bij de gesloten centra te Brugge, Steenokkerzeel, Merksplas, Holsbeek en Vottem.